Wednesday, February 25, 2009

Berjaya!

salam... selasa lepas.. semalam lah.. kami student sr113 part 2 p tasik shah alam utk berkayak.. sebelum g sana, kami kene berkumpul di stor pada 6.30pg... awal jugak lah kan.. tapi 6.30pg saya sowg je de kat situ, yang lain datang beransur2.. tak apalah, maybe ada hal cikit.. tggu penjaga stor, dalam 6.40pg dia sampai... kami pon keluarkan barang2 dari stor ke tempat lapang utk memudahkan kami mengangkat barang ke dalam lori... dalam kul 7.25 kot, barang2 dalam lori dah penuh.. paddle, rescue boat, paddle and life jecket x dapat masuk... jadi kene dua trip lah lori ni... saya dan izzudin pegi ke tempat yang dituju bersama driver lori yang agak sporting.. tiba di sana, saya dan di punggah barang (kayak) ke tempat yang ditetapkan... abg lori pon tlg kami.. pastu, saufee datang.. so, bertiga lah punggah kayak2 tu.. huhu.. letih betul.. air dalam beg, tapi dekat2 stor... menyesal tak bawak... masa dok angkat kayak, crew ambulans dtg.. saya pun dengan muka tak malu mintak air kalau2 ada air diaorg bawak.. huh! nasib baik ada air mineral.. lega cikit.. nak beli air, semua kedai tak bukak lagi... lom pukul 8 lagi masa tu.. thanks kat crew ambulans sebab bagi air dan sudi stand by masa kami berkayak... dah abih keje ni dok lah kat bangku, saufee tanye, surat bawak x?? aduhai.. lupe lah.... pg td rush terlupa bawak surat MBSA... nasib baik yazid datang pada masanye.. hehe.. cam superman lah yazid... dia dtg antar tank minyak n 2T... so, ajak lah dia p ambik surat... nasib mmg baik, sbb satu2 problem dapat sattle... sampai tasik (pas amik surat) kul 8.35... lambat 5 minit.. en.Hisyam dah sampai.. nasib baik dia ok orangnya.. kami pon belajar teori serba sedikit pasal kayak dan berkayak... masa sesi teori, abg Shawn (maaf tak confident nama betul abg) datang utk membantu kami... pas sesi teori kami pon strecthing.. abg Shawn yang incharge kami... pas tu, saya dan along di minta utk wat demo utk aktiviti yang akan di buat... huhu... best jugak dapat berenang dalam tasik,tp air tasik tu bahaya cikit sebab air tu tak mengalir... pas wat demo kayuh ke depan, belakang, brek, kawan2 yang lain pon bawak turun lah kayak bersama partner masing2... kami pon belajar lah beberapa perkara dalam aktiviti berkayak macam mana nak rescue dan sebagainya... huh, banyak nk citer ni.. saya pendek kan ea...sebelum mini xpdc, kami di minta utk bertukar pasangan.. saya pilih goku masa tu.. tapi kali ni saya nak dok depan.. sebab saya org depan main banyak peranan.. kami pon start lah mini xpdc.. kayuh punya kayuh, saya dan goku tiba paling awal... xpower pon cuma saya dah biasa berkayak... pas tu kami rafting sebelum naik ke darat.. huhu.. mmg seronok berkayak ni.. dah lama x berkayak, dapt berkayak mmg tak puas... dalam kul 1.12 kami pon bertolak pulang setelah kemas tempat yang kami gunakan dan loading barang ke dalam lori....anyways, thanks kepada semua lecture, alumni, instructor dan staff2 yang membantu kami dalam menjayakan aktiviti ini.. dan thanks kepada yazid dan saleha yang bertungkus lumus incharge aktiviti ni...

No comments: