Monday, February 16, 2009

WonDeR cAMp 2009!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


salam.... selesai dah 1st camp.. huhu letih jugak lah.. hehehe.. byk betul cabaran yang dah kami lalui... jejak je kaki kat bukuit carakah kami, semua brg2 kami mcm hp, wallet, sabun n yang sewaktu dgn nye kecuali ubt gg n berus gg je yang di benarkan... xpelah, agpon dalam hutan wat pe nak wangi2 kan... huhu.. selepas kejadian tu kami pon di beri masa kalau x silap sejam kot untk punggah brg dari tempat parking ke tapak perkhemahan....brg2 pon di angkat bersama2... nama pon wonder pet.. mestilah kerjasama.. hehe.. pengaruh media massa.... sempat jugak lah kami kejar masa utk punggah brg... de kwn kita yang terjatuh masa angkat brg2.. maklumlah licin lah tempat tu.... pe ley wat.. tapi xpe lah xde yang cedera masa angkat brg...

settle je punggah brg, kami di bahagikan tugas utk sediakan penempatan kami utk 3hari 2 malam.... saya telah ditugaskan utk wat khemah pusat.. huh! letih betul time tu.. masa wat khemah 2, byk jugak lah kesulitan yang berlaku.. kira lambat lah siap.. masa wat khemah tu, de binatang pe ntah yang hinggap kan tgn saya.. saya xperasan saya pon tepis lah.. tiba2 kene sengat da... sakit jugak lah.. tapi xsakit pon.. ntah pe yang sengat x.. xpe, biar lah.. nanti lame2 elok lah... masa bdk2 laki wat khemah, yang perempuan dok masak utk mkn tghari... 1st time dalam idup saya di suap oleh member.. huhu... dan 1st time jugak lah suap member.. hehehe...

pas makan ketorng solat.. dan aktiviti pertama saya dengan group saya ialah blind trail.. mmg best lah wat aktivity ni kalau korg jujur.. bawu feel kan.. dulu time kat sekolah, blind trail saya xjujur pon.. xase benefit and pengalaman sebenar... tapi kali ni, mmg tulus dari hati.. hehehe... betol xtipu... mula2 igatkan instructor nak uji kteorang punye teamwork...de kot uji teamwork kteorng.. tu yang sampai de 4 org dari group kami xnk lepaskan tangan... hehehe... sape lah ek 4 org tu... paling best masuk kat kolam lintah lah.. memang xsanggup masuk kalau tau tu kolam lintah.. tapi alang2 dah masuk, xde hal.... dipendekkan cerita malam tu kteorng de solo drop and solo walk... cuak tu... masa tu memang xde pikir pe... igat Allah je lah... mcm2 gak lah terasa.. tapi time tu lah nak uji keberanian kite... mintak dijauhkan lah dari bende2 halus yang jahat tu...

masa solo walk tu nasib b ek lah saya dah pergi bkt charakah lalu jaln tu sebelum ni.. kalau x asenye xsure lah ley sampai ke x... macam2 agi lah lau nak cerita pasal wondercamp.. pe pon memang seronok!!!! xsabar utk fainal camp.. huhu..

2 comments:

ARE_LYNN said...

mn leh sj jer..t jd lain lak..saper susah....

aishahadnan said...

salam...
sisebabkan korang ber4 ni degil padan muka kene denda and tak dapat pengalaman macam kwn2 yang lain...
=p