Monday, March 9, 2009

Tak Tau??


salam to all blogger.. ptg sabtu saya bertolak dari muar dalam kul 5:30.. perjalanan kali ni agak mencabar... sepanjang jalan ujan... xkan ujan xley redah.. lau xleh bile nak sampai s.alam... nk wat cam ne.. nek moto xde bumbung... saya pon bawak lah moto slow2 takot jugak sebab jalan licin... dalam ati saya, mmg Tuhan nak uji.. tibe kat Dengkil tibe2 tayar pancit... aduhai... macam mane ek?? xpe2 brg2 nak repair semua de dalam bag tank.. so asenye ok kot... proses penukatan tiub tayar pon bermula.. huh! mmg susah nak wat.. maklumlah... kali pertama... dah dekat 8.30 ni.. xsiap2 lagi... akhirnya dekat kul 9 bawu siap pasang... pergi lah pump kat petronas... nape angin kuar balik... msti time masukkan tayar tercungkil dalam kene tiub... aduhai... tiub spare tinggal 1.. lagi 2 dah rosak... hurm.. macam mane ni... barang ade, tapi xpandai nak wat.. mybe dekat petronas ni ada nombor mekanik tayar.. cari punya cari jumpa lah... nasib baek ade... dia pon datang, xsampai 5 minit siap! hui... dasyat gak... siap jer, saya bayar upah dia saya pon teruskan perjalanan ke uitm... esok akan g janda baik utk servey tempat... huhu...

No comments: